10 tips! de beste turbos voor jouw stofwisseling

 

Zet je (spieren-)motor aan en zit jouw stofwissel achter de vodden! Met deze turbos zal ook jouw lichaam een vecht-machine worden.

et voilà:

 

  1. Vergroot jouw grondstofwisseling

De zogenaamde couch potato heeft een kleinere grondstofwisselingen, dan een individu die meer beweegt en loopt op een dag. De grondstofwisseling heeft betrekking op de hoeveelheid energie, dus calorieën, die iemand verbruikt in rust. Iedere kleine beweging verbrandt niet alleen calorieën, maar zorgt voor een grotere spiermassa. Hoe groter de spiermassa, hoe meer calorieën verbranden in ruststand. Af van je sofa en ga bewegen!

 

  1. Spiermassa opbouwen

Jouw spieren zijn vergelijkbaar met een motor. Een zogezegd lui persoon, heeft een kleinere motor met minder cilinderinhoud. Hoe meer spiermassa je opbouwt, hoe groter jouw motor met cilinderinhoud wordt, wat resulteert in een grotere verbranding, zelfs in ruststand. Train je spieren!

 

  1. Tel geen calorieën

Koolhydraten en vetten worden, in vergelijking met eiwitten, gemakkelijk door het lichaam in bruikbare energie omgezet. Het omzetten van deze eiwitten kost veel meer energie, wat dus meer calorieën verbrandt. Hoe meer eiwitten, hoe langer het verzadigde gevoel en hoe meer calorieën worden verbrand, zonder calorieën te hoeven tellen!

 

  1. Meer bewegen

Hoe meer je beweegt, des te meer energie je nodig hebt, oftewel hoe meer je kunt eten. Klinkt simpel, en dat is het ook. Heb je een zittende functie? Sta dan wat vaker op en ga een stuk lopen. Heb je een staande of lopende functie probeer dan de frequentie en snelheid van het lopen te verhogen. Een simpele tip: laat de lift links liggen en ga traplopen!

Ik weet het.. dit wist je al- maar nu ook echt DOEN!

 

  1. Regelmatig eten

Vergeet het hardcore diëten, hiermee activeer je een oeroud overlevingssignaal! Het niet eten voor een aantal uur bouwt spiermassa af, maakt jouw verbrandingsmotor kleiner en zorgt ervoor dat je lichaam om minder voedsel vraagt. Het eten wat je dan consumeert wordt direct omgezet in vet, in plaats van dat je het verbrandt, hierdoor groeien die heupen weer!

 

  1. Eet eiwitten

Eiwitten geven, zoals eerder benoemd, een voller gevoel dan koolhydraten en vetten. Eet eiwitten driemaal daags en eet dan totdat je je vol voelt, dit helpt tevens bij de spiermotoropbouw.

 

  1. Groenten voor de darmen

Het nuttigen van veel koolhydraten uit witmeelproducten (bv, brood) en teveel fruitsuikers (fruit-sappen) voedt en vermeerdert de verkeerde darmbacteriën. Deze bacterie voorkomt dat de darmen calorieën verbranden. Groenten voedt echter de tegenspeler van deze bacterie. Hierdoor verbranden de darmen dus wel deze calorieën en de vezels geven een soort ‘massage’ in je darmen.

 

  1. Gebruik veel kruiden

Het gebruiken van kruiden verbetert je figuur. (Ceylon) Kaneel is bijvoorbeeld bevorderlijk voor de bloedsuikerspiegel, waardoor het trekgevoel afneemt. Een combinatie van kerrie en peper laat jouw motor sneller en langer bewegen, waardoor je weer meer calorieën en vet verbrandt.

 

  1. Eet niet vóór het slapen

’s Nachts krijgt jouw lichaam geen calorieën binnen en gebruikt dus de reserves, vetten, om tot de benodigde energie te komen. Hoe minder je direct vóór het slapen inneemt, hoe meer vetten je uiteindelijk verbrandt. Bij dorst, drink alleen water.

 

Succes ermee!